Beschrijving
Strategisch Management – Advanced
Voor bedrijfsleiders van KMO’s (België) en mkb’s (Nederland)
Realiseer als bedrijfsleider:
- Een nog meer gedreven team, met nog meer energie
- Stem gans je bedrijf nog krachtiger af op je strategie
- Maak van je strategie een bijzonder sterk competitief wapen
Wat kan je na deze opleiding doen?
- Je neemt heel wat beslissingen (inzake personeels beleid, marketing, investeringen, aankoopbeleid, enz.) veel makkelijker. En die beslissingen zullen jouw strategie versterken
- Je vervolledigt jouw strategie
- Je versterkt jouw strategie, zodat die nog meer energie krijgt en nog beter resultaat oplevert
Op welke vragen zal je een praktisch bruikbaar antwoord hebben?
- Eens ik mijn strategie bepaald heb, hoe voer ik die dan slim in mijn bedrijf in?
- Welke soort personeel werf ik dan best aan volgens mijn strategie? En hoe stuur ik ze best?
- Hoe kunnen we ons bedrijf de strategie nog beter laten uitvoeren? En hoe behalen we daar nog betere resultaten bij?
Wat kan het jouw bedrijf opleveren?
- Meer energie
- Meer focus
- Een bedrijf waarin gans het bedrijf in één richting evolueert
- Meer winst
- Sterker onderscheidend bedrijf
De inhoud van de opleiding:
1. Onze kernstrategieën: een stap verder. Eens jouw basisstrategie bepaald is, kan je veel zaken makkelijker beslissen:
- Welke personeel haal je gezien je strategie best aan boord?
- Welke accenten leg je nu best in je personeelsbeleid en in je people management?
- Welke investeringen doe je best (niet) volgens uw strategie?
- Welke strategische doelstellingen en strategische acties geef je nu best de voorkeur?
- Welke accenten ga je leggen in de productie op basis van je basisstrategie?
2. Werk je met een missie?
- Is ‘Visie, Missie, Strategie’ nog van deze tijd?
- Welke inzichten bestaan er die meer kracht en energie geven?
3. Een krachtige techniek om “de tent in je hoofd” te vergroten
- Een mooie praktische techniek met bewezen resultaat
Wanneer is deze techniek waardevol en wanneer niet?
- Een mooie praktische techniek met bewezen resultaat
4. Gebruik een ‘strategische kerncompetentie’ als competitief wapen.
- Wat is een strategische kerncompetentie?
- Hoe een ‘strategische kerncompetentie’ als zeer moeilijk kopieerbaar competitief wapen gebruiken?
5. Waarden als bakens
- Zijn waarden waardevol voor kleine en middelgrote ondernemingen?
- Kan je als ondernemer je bedrijfswaarden zelf bepalen? Of komen die ‘uit jouw mensen’?
- 1 gouden tip als waarden voor jouw belangrijk zijn.
6. Hoe synthetiseer je al jouw strategische beslissingen krachtig op één à anderhalve pagina?