Beschrijving
Klanten- Marketing- & Salesmanagement
Voor bedrijfsleiders van KMO’s (België) en mkb’s (Nederland)
- Genereer meer potentiële klanten en offerte-aanvragen
- Neem de juiste managementbeslissingen inzake marketing
- Zorg dat je marketing en sales-investeringen optimaal opbrengen
- Optimaliseer slim je klantenrelatie
Wat kan je na deze opleiding doen?
- Jouw eigen marketingplan opstellen als zaakvoerder
- Jouw marketing mensen of jouw marketing leveranciers goed aansturen
- Marketing inzetten op zo een manier dat je optimaal je bedrijfsdoelstellingen realiseert
Op welke vragen zal je een praktisch bruikbaar antwoord hebben?
- Hoe bevraag je je klanten best of ze tevreden zijn?
- Hoe stuur je sales mensen aan?
- Welke marketingvormen zijn er?
- Wanneer zet je best welke marketingkanalen in?
- Hoe waak je er over dat je marketing geen weggesmeten geld is, maar goed rendeert?
Wat kan het jouw bedrijf opleveren?
- Meer klanten
- Tevredener klanten (op de juiste aspecten)
- Klanten die meer opbrengen, die beter passen in je bedrijf
- Meer sales
- Een betere return op je marketingkost
De inhoud van de opleiding:
1. Klanten: de reden van ons bestaan
- De gouden tip ! (Die toch zo vaak over het hoofd wordt gezien.)
- Is het meten van klanten tevredenheid slim?
Hoe kan je klantentevredenheidsmetingen als hefboom gebruiken? - Zou je best wel of niet met de NPS methode werken in kleine en middelgrote ondernemingen?
- 3 verschillende praktische manieren om klantentevredenheid te meten
2. Hefbomen voor een goed sales management
- 3 kerninzichten uit de praktijk om een sales team naar hogere toppen te loodsen
- Hoe monitor je krachtig de sales resultaten?
3. Zet een turbo op je marketing
- Maak de grootste en duurste marketingfout niet die vele ondernemers maken
- Wat we kunnen leren van Rubens.
- 3 Gouden regels om slimme marketing te voeren in KMO’s (en MKB’s)
4. Online marketing
- Online marketing: een must of een overroepen hype?
- Hoe investeer je slim in online marketing?
- Een overzicht van online marketing (2021).
- Wanneer investeer je best in welke vorm?
5. Off line marketing
- Welke vormen van Offline marketing zijn er? Een overzicht.
- Welke vorm van off line marketing gebruik je best wanneer?
6. Hoe maak je een eenvoudig, praktisch en krachtig Marketing Plan dat je resultaten geeft?
- Wat zit er in een goede marketing strategie?
- Budget: bezint eer je begint….
- Focus is kracht: hoe maak je een goede One Page Marketing Strategie?
Tijdelijk aanbod
in deze opleiding is nu tijdelijk:
- 1 uur individueel overleg (alleen voor jou, online) inbegrepen met een adviseur van 4BetterResults.
- Ideaal om alles op je bedrijf toe te passen.
Het overleg gebeurt online, jij kiest het moment dat je best past, binnen de 12 maand na de start van de opleiding. Zo maken we samen de workshop mega efficiënt !